Omslaget till Mediebarometern 2022 och bilder på seminariets presentatörer.

Mediebarometern 2022: Läs rapporten och se seminariet

Mediebarometern
 | 16 maj 2023
Mediebarometern 2022 visar att den svenska befolkningens användning av medier under förra året låg kvar på samma rekordhöga nivåer som under pandemiåren 2020 och 2021. Här kan du läsa rapporten och se seminariet om Mediebarometern 2022.

Läs och ladda ner rapporten

Rapporten Mediebarometern 2022 finns fritt tillgänglig att läsa och ladda ner.

Se seminariet

Den 16 maj kl. 13:00–14:00 presenterade Nordicom resultaten från 2022 års Mediebarometer vid ett direktsänt seminarium på Humanisten i Göteborg. Här kan du se inspelningen av seminariet.

Utöver huvudresultat och trender i Mediebarometern 2022 presenteras två exklusiva analyser av den svenska befolkningens nyhetsvanor och public services plats i dagens medielandskap. Moderator för seminariet är Hanna Grahn, kulturchef på Borås Tidning.

Program
  • Moderator Hanna Grahn, kulturchef på Borås Tidning, hälsar välkommen och berättar om programmet
  • Nordicoms föreståndare Jonas Ohlsson berättar om undersökningen
  • Huvudresultat och trender i Mediebarometern 2022
    Karin Hellingwerf, medieanalytiker vid Nordicom
  • Starka nyhetsvanor
    Tobias Lindberg, medieforskare vid Nordicom
  • Public services plats i medielandskapet
    Ulrika Facht, medieanalytiker vid Nordicom 

Del 1: Introduktion och presentation av undersökningen

 

Del 2: Huvudresultat och trender i Mediebarometern 2022

 

Del 3: Starka nyhetsvanor

 

Del 4: Public services plats i medielandskapet

 


Uppdaterad 29 maj 2023

Områden :