Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2017
Mediebarometern belyser människors konsumtion av alla slags medier en genomsnittlig dag, oavsett distributionsteknik. Syftet var redan från starten att beskriva tendenser och förändringar i människors mediekonsumtion över tid, snarare än att fokusera nivåer enskilda år. Undersökningen genomfördes första gången 1979 och har sedan dess genomförts varje år. Den översiktspublikation som nu utges är alltså den 39e i ordningen, vilket gör Mediebarometern till en unik tidsserie.
Innehåll
Medieanvändning en vanlig dag
Ljudmedier en vanlig dag
Rörlig bild en vanlig dag
Textmedier en vanlig dag
Digitala plattformar en vanlig dag
Medieinnehav
Reklam
Fakta om undersökningen Mediebarometern 2017
Innehåll
Medieanvändning en vanlig dag
Ljudmedier en vanlig dag
Rörlig bild en vanlig dag
Textmedier en vanlig dag
Digitala plattformar en vanlig dag
Medieinnehav
Reklam
Fakta om undersökningen Mediebarometern