Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2017
Jonas Ohlsson
(red.)
Ladda ner pdf
Publikationen kan laddas ner gratis från Nordiska ministerrådets publikationsplattform NordPub.
Mediebarometern belyser människors konsumtion av alla slags medier en genomsnittlig dag, oavsett distributionsteknik. Syftet var redan från starten att beskriva tendenser och förändringar i människors mediekonsumtion över tid, snarare än att fokusera nivåer enskilda år. Undersökningen genomfördes första gången 1979 och har sedan dess genomförts varje år. Den översiktspublikation som nu utges är alltså den 39e i ordningen, vilket gör Mediebarometern till en unik tidsserie.
Innehåll
- Medieanvändning en vanlig dag
- Ljudmedier en vanlig dag
- Rörlig bild en vanlig dag
- Textmedier en vanlig dag
- Digitala plattformar en vanlig dag
- Medieinnehav
- Reklam
- Fakta om undersökningen Mediebarometern 2017
Extramaterial
- Pressmeddelande 2017
- Läs om de viktigaste resultaten 2017
- Fakta om undersökningen 2017 (pdf, 158 kB)
- Läs om om antal intervjuer i befolkningen 9-79 år, 1979–2017 (pdf, 53,4 kB)
Ett urval av tabeller om unga och medier. Presenterade på ett seminarium 28 maj 2018.
Här kan du ta del av de första resultaten från Mediebarometern 2017.
Information
Publicerad:
Antal sidor: 112
ISBN tryckt
978-91-87957-94-9
Format:
pdf
Serie: Mediebarometern