Bild på Karin Hellingwerf, Ulrika Facht och Jonas Ohlsson

Program för webbinarium om Mediebarometerns resultat 2020

| 5 maj 2021

Karin Hellingwerf, Ulrika Facht och Jonas Ohlsson vid Nordicom presenterar Mediebarometern 2020. 

Årets presentation ger de viktigaste resultaten från Mediebarometern 2020 och två exklusiva analyser av hur nyhetskonsumtionen har påverkats under pandemin. Välkommen på webbinarium den 27 maj kl. 10:00.

Program

  • Moderator Anders Lithner, VD för Brand Metrics, hälsar välkommen och berättar om programmet.
  • Nordicoms föreståndare Jonas Ohlsson berättar om undersökningen.
  • Huvudresultaten i Mediebarometern 2020, Ulrika Facht, medieanalytiker vid Nordicom
  • Nyhetsanvändningen under coronaåret 2020, Karin Hellingwerf, medieanalytiker vid Nordicom
  • Betalningsviljan för journalistik i pandemins kölvatten, Jonas Ohlsson, medieforskare och föreståndare för Nordicom

Tid och datum: 27 maj 2021 mellan kl. 10:00 och ca 11:15.

 

Anmälan till webbinariet 

Du anmäler dig genom att skriva upp dig på Mediebarometerns nyhetsbrev. Då skickar vi en länk till webbinariet och rapporten i anslutning till lanseringen den 27 maj. 

Webbinariet om Mediebarometern 2020 är öppet för alla och kommer att sändas på Göteborgs universitets kanal GU Play. Det kan också ses i efterhand på Nordicoms webbplats. 

 

Mediebarometern 2020

Mediebarometern har följt den svenska befolkningens medieanvändning sedan 1979, och är därför den äldsta undersökningen av sitt slag i världen. 2020 års undersökning sammanföll med utbrottet av coronapandemin. Den ger oss därför unika möjligheter att kartlägga hur den svenska befolkningens medie- och nyhetsvanor förändrades under pandemiåret 2020.

 

Kontakt:

Karin Andén, kommunikatör, mejl: karin.anden@nordicom.gu.se, telefon: 0766 18 12 51.