Nordicom Information 33 (4) 2011
Innehåll
Artiklar
Dokument 2 og den undersøkende dokumentaren i TV 2. Fjernsyn som vaktbikkje
Henrik G. Bastiansen
Kampen om konsumentjournalistikens innehåll. Att läsa Råd & Rön genom riksdagstrycket
Sophie Elsässer
EU Kids Online
Nordic Children’s Risks and Opportunities Online. The EU Kids Online Survey from a Nordic Perspective
Kjartan Ólafsson
Online Habits of Finnish Children. Use, Risks and Data Misuse
Reijo Kupiainen, Annikka Suoninen, Kaarina Nikunen
Norske barn på Internett. Høy risiko – lite skade?
Elisabeth Staksrud
Vad nytt om barn och internet i Sverige? Resultat från den europeiska undersökningen EU Kids Online
Cecilia von Feilitzen, Olle Findahl, Elza Dunkels
Debatt
Papper, webb eller platta?
Jan Hinderson
Den gamla kosmopolitismen i nya kläder. Ett svar till Johan Lindell
Carina Guyard, Anne Kaun
Recensioner
Henrik Merkelsen (red): Håndbog i strategisk public relations; Mie Femø Nielsen: Strategisk kommunikation;
Preben Sepstrup & Pernille Fruensgaard: Kommunikations- og kampagneplan
Øyvind Ihlen
Pågående forskningsprojekt
Ny litteratur
Konferenser 2012