Medieanvändning/bruk

NYHET | 14 mar 2018

Mediebarometerns första resultat 2017

 

Medievanor under förändring  - Medielandskapet präglas allmänt av stora förändringar och medieanvändningen har blivit mer digital och den äger i allt större utsträckning rum via telefoner och surfplattor.  

Nu presenterar vi de första resultaten från Mediebarometern 2017. 

NYHET | 11 apr 2018

Digitalisering av lokal mediebruk i Norge

Norske lokalaviser spiller stadig en viktig rolle for folk flest, men likevel synes bare et mindretall det er rimelig å betale for nyheter på nett. Samtidig er Facebook nå den mest brukte kilden til informasjon om lokalsamfunnet, mens NRKs tilbud ikke betraktes som en trussel mot lokalavisene. Det viser en rapport fra forskningsprosjektet Digitization and Diversity.

NYHET | 9 apr 2018

State of the Nordic Region 2018

En ny rapport från Nordiska Ministerrådet presenterar siffror och annan fakta om de nordiska länderna. Utöver demografi, ekonomi, arbete, utbildning och välfärd, sätter årets utgåva fokus på den digitala utvecklingen och nordbornas kulturvanor.

PUBLIKATIONER | 21 mar 2018

Newspaper trends in the Nordic countries

A new publication from Nordicom examines the newspaper trends in Denmark, Finland, Iceland, Norway and Sweden. Unique data time series, starting in the year 2000, present the Nordic newspaper landscape, the economy of the newspaper markets, and reading trends.

NYHET | 31 jan 2018

Fake news har ikke ødelagt danskernes tiltro til medierne

Medieudviklingen 2017Hvert år laver DR Medieforskning en rapport om udviklingen i danskernes brug af de elektroniske medier. Nu er Medieudviklingen 2017 klar, og den peger blandt andet på, at på trods af et stort fokus på fake news hele året, kan der ikke måles nogen negativ ændring i danskernes tiltro til de store danske nyhedsmedier.

NYHET | 31 jan 2018

Danskernes forbrug på medier ændrer sig fortsat

Ny analyse fra Slots- og Kulturstyrelsen viser, at danske husstande i 2016 brugte langt flere penge på medier, der ses og lyttes til. Til gengæld er forbruget på aviser, magasiner og bøger næsten halveret på ti år.

NYHET | 3 jan 2018

Medieåret 2016-2017. Medieutvikling i Norge

Medievaner og medier endrer seg i et forrykende tempo, og snur opp ned på det kjente medielandskapet. Medienorges nye rapport Medieåret 2016-2017 er et forsøk på å fange og beskrive noen av endringene mediene står midt oppe i.

NYHET | 5 dec 2017

Nya böcker om medielandskapet i Finland och Sverige

Finlands medielandskap och Det svenska medielandskapet. Så heter två böcker med samma upplägg, skrivna av nordiska medieforskare och som kommer ut nästan samtidigt i Finland respektive Sverige. Båda är exempel på publikationer som dokumenteras av Nordicom under 2017.

NYHET | 15 nov 2017

Danskerne er på færre sociale medier

Det ser ikke længere ud til, at danskerne har behov for at være aktive på stadigt flere sociale medier. Tværtimod er et stigende antal danske brugere af sociale medier kun til stede på ét.

NYHET | 15 nov 2017

De flittigste danske læsere bliver færre

Læselysten blandt danskerne er under forandring, og brugen af digitale medier som for eksempel lydbøger er i fremgang. Det viser nye tal i årsrapporten fra den danske kulturministers Bog- og Litteraturpanel.

Sidor

Dela

Prenumerera på Medieanvändning/bruk