Rapport från 1996 års Mediebarometer-seminarium
Ulla Carlsson
(red.)
Innehåll
Förord
TV-landskapet i ett tioårsperspektiv
Olof Hultén
Vad sker inom oss när vi tittar på TV? Om publikens upplevelser och tolkningar av olika TV-genrer
Birgitta Höijer
Nya tider, nya mått
Peter Hillve
Mediestatistikens fällor
Karl Erik Gustafsson
Räckvidd och läsvana 1986-1995. En nivåjämförelse mellan två tidningsläsningsmått
Ingela Wadbring, Lennart Weibull
Kvalitet och kostnad. Några metodologiska problem förknippade med urvalsdragning och genomförande av frågeundersökningar
Peter Petrov
Mediernas förtroendekapital. Om allmänhetens tilltro till massmedierna
Maria Elliot
Barns inflytande på familjens köp och konsumtion
Karin M. Ekström
Författarna
Information
Publicerad:
Antal sidor: 87
ISSN
1101-4539
Serie: Mediebarometern
Serienummer: 3, 1996