Rapport från 1996 års Mediebarometer-seminarium

Ulla Carlsson
 (red.)

Innehåll

Förord

TV-landskapet i ett tioårsperspektiv
Olof Hultén

Vad sker inom oss när vi tittar på TV? Om publikens upplevelser och tolkningar av olika TV-genrer
Birgitta Höijer

Nya tider, nya mått
Peter Hillve

Mediestatistikens fällor
Karl Erik Gustafsson

Räckvidd och läsvana 1986-1995. En nivåjämförelse mellan två tidningsläsningsmått
Ingela Wadbring, Lennart Weibull

Kvalitet och kostnad. Några metodologiska problem förknippade med urvalsdragning och genomförande av frågeundersökningar
Peter Petrov

Mediernas förtroendekapital. Om allmänhetens tilltro till massmedierna
Maria Elliot

Barns inflytande på familjens köp och konsumtion
Karin M. Ekström

Författarna

Boksomslag: Rapport från 1996 års Mediebarometer-seminarium

Information

Publicerad:
Antal sidor: 87
ISSN
1101-4539
Serie: Mediebarometern
Serienummer: 3, 1996