Årets presentation ger de viktigaste resultaten från Mediebarometern 2020 och två exklusiva analyser av hur nyhetskonsumtionen har påverkats under pandemin. Välkommen på webbinarium den 27 maj kl. 10:00.
Program
- Moderator Anders Lithner, VD för Brand Metrics, hälsar välkommen och berättar om programmet.
- Nordicoms föreståndare Jonas Ohlsson berättar om undersökningen.
- Huvudresultaten i Mediebarometern 2020 , Ulrika Facht, medieanalytiker vid Nordicom
- Nyhetsanvändningen under coronaåret 2020, Karin Hellingwerf, medieanalytiker vid Nordicom
- Betalningsviljan för journalistik i pandemins kölvatten, Jonas Ohlsson, medieforskare och föreståndare för Nordicom
Tid och datum: 27 maj 2021 mellan kl. 10:00 och ca 11:15.
Anmälan till webbinariet
Du anmäler dig genom att skriva upp dig på Mediebarometerns nyhetsbrev. Då skickar vi en länk till webbinariet och rapporten i anslutning till lanseringen den 27 maj.
Om Mediebarometern
Mediebarometern har följt den svenska befolkningens medieanvändning sedan 1979, och är därför den äldsta undersökningen av sitt slag i världen. 2020 års undersökning sammanföll med utbrottet av coronapandemin. Den ger oss därför unika möjligheter att kartlägga hur den svenska befolkningens medie- och nyhetsvanor förändrades under pandemiåret 2020.
Kontakt:
Karin Andén, kommunikatör, telefon: 076−618 12 51, e-post: karin.anden@nordicom.gu.se