NYHET | 25 maj 2021

Se webbinariet om Mediebarometern 2020

Den 27 maj presenterar Nordicom resultaten från 2020 års Mediebarometer, den årliga undersökningen av den svenska befolkningens medievanor. Webbinariet, med de viktigaste resultaten från Mediebarometern 2020 och två exklusiva analyser av hur nyhetskonsumtionen påverkats under pandemin, kan ses här på Nordicoms webbplats.

 

 

Program

  • Moderator Anders Lithner, VD för Brand Metrics, hälsar välkommen och berättar om programmet.
  • Nordicoms föreståndare Jonas Ohlsson berättar om undersökningen.
  • Huvudresultaten i Mediebarometern 2020, Ulrika Facht, medieanalytiker vid Nordicom
  • Nyhetsanvändningen under coronaåret 2020, Karin Hellingwerf, medieanalytiker vid Nordicom
  • Betalningsviljan för journalistik i pandemins kölvatten, Jonas Ohlsson, medieforskare och föreståndare för Nordicom