Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2018
Mediebarometern belyser människors konsumtion av alla slags medier en genomsnittlig dag, oavsett distributionsteknik. Syftet var redan från starten att beskriva tendenser och förändringar i människors mediekonsumtion över tid, snarare än att fokusera nivåer enskilda år. Undersökningen genomfördes första gången 1979 och har sedan dess genomförts varje år. Den översiktspublikation som nu utges är alltså den 40e i ordningen, vilket gör Mediebarometern till en unik tidsserie.
Innehåll
Läsanvisningar
Medieanvändning en vanlig dag
Olika medieformer: Definitioner
Ljudmedier en vanlig dag
Rörlig bild en vanlig dag
Textmedier en vanlig dag
Digitala medier en vanlig dag
Medieinnehav
Fakta om undersökningen Mediebarometern
Editor:
Publisher:
Nordicom Sverige
Published:
2019-05
Pages:
105
ISBN:
978-91-88855-12-1
Language:
Swedish
Type:
Printed, PDF
Series:
Mediabarometer
275,00 kr