Medietrender i Norden 2008

Stora förändringar sker i medielandskapet och mediekulturen. Efterfrågan på kunskap om dessa förändringsprocesser är omfattande både bland privata och offentliga aktörer. Nordicom följer medieutvecklingen, utarbetar mediestatistik samt analyserar aktuella trender, och dokumenterar resultaten på webben, i nyhetsbrev och i publikationer.

Utgångspunkten för denna publikation är ”Medieutveckling och mediestatistik i Norden”, som är en av tre underportaler till Nordicoms hemsida. Publikationen presenterar utdrag från och bearbetningar av tre webbsektioner: nyhetsbrevet ”Medier i Norden”, Nordicoms dokumentation av medielagstiftning i Norden samt jämförande nordisk mediestatistik. .

Medietrender i Norden 2008 finns i begränsad upplaga. Den kan beställas kostnadsfritt här så länge lagret räcker. Den går också att ladda ner som pdf-fil.

Innehåll

Förord

Introduktion

Nyhetsbrevet Medier i Norden

Nordisk medielagstiftning

Nordisk mediestatistik

Utgivare: 
Nordicom
Publicerad: 
2008-03
Sidantal: 
32
ISBN: 
978-91-89471-57-3
Språk: 
Nordiska
Format: 
Tryckt, PDF
Serie: 
Medietrender i Norden
0,00 kr

Dela