Mediestruktur

Latest | 21 mar 2017

New study: The Nordic Advertising Market in a Digital World

Great changes are taking place on the global ad market. The digitalization of advertising is rapid and more advertisers choose to advertise online instead of in traditional media. In a couple of month, Nordicom will be releasing a unique study that reviews how the competition from global digital ad platforms, such as Facebook and Google, affect the media and journalism in the Nordic countries- 

Publikationer | 21 mar 2017

Ny studie: Kampen om reklamen

På världens reklammarknader pågår just nu stora förändringar. Reklamen digitaliseras i en våldsam hastighet och fler annonsörer väljer att annonsera online istället för i traditionella medier. Om ett par månader släpper Nordicom en unik studie som undersöker hur konkurrensen från globala digitala reklamplattformar, så som till exempel Facebook och Google, påverkar medierna och journalistiken i de nordiska länderna. 

Analysis | 20 mar 2017

The Media Industry Responds to Changing Conditions

According to a recent analysis prepared by the Danish Agency for Culture and Palaces, the media economy is challenged by the effect of the recent changes in the media market. This report examines the media industry’s ability to adapt to the new reality. 

Report | 15 mar 2017

The Swedish Newspaper Market During the 21st Century

The current newspaper market consist of large-scale owners although fewer in number, at the same time the competitive conditions are transforming and the revenue is falling. A report from Nordicom shows that the structural transformation of the Swedish newspaper market during the 21st century has been extensive and has resulted in great changes.  

Rapport | 15 mar 2017

Svensk tidningsmarknad under 2000-talet

En tidningsmarknad med färre men större ägare, förändrade konkurrensförhållanden och sjunkande intäkter. Strukturomvandlingen på den svenska tidningsmarknaden har under 2000-talet varit omfattande och inneburit stora förändringar. Detta visar en rapport från Nordicom.

Internet | 13 mar 2017

The Nordics peak in 2017 digital EU index

Denmark, Finland and Sweden are Europe's best-performing countries in digitization, according to the European Commission's digital index of 2017. Norway, not included in the ranking, is at the same high level as its neighbouring Nordic countries.

Internet | 9 mar 2017

Norden toppar digitalt EU-index 2017

Danmark, Finland och Sverige är Europas mest högpresterande länder i digitalisering enligt EU-kommissionens index för 2017. Norge ingår inte i sammanställningen, men ligger på samma nivå som grannländerna.

Radio | 17 feb 2017

Digital radio in Europe 2017

The EBU’s Media Intelligence Service has published its second yearly report on digital radio, which gives an update on the market status of digital terrestrial radio in Europe.

Analyse | 16 feb 2017

Mediebranchen reagerer på ændrede vilkår

De seneste års forandringer på mediemarkedet udfordrer mediernes økonomi. Det viser en ny analyse fra den danske Slots- og Kulturstyrelse, der ser nærmere på mediebranchens evne til at tilpasse sig den nye virkelighed.

Sidor

Prenumerera på RSS - Mediestruktur